Penalizarea Google – Over Optimization Penalty

Penalizarea Google – Over Optimization Penalty
În lecţia precedentă am trecut în revistă metodele practice cu care putem câştiga simpatia motorului de căutare Google. În articolul de faţă abordăm cazurile în care motorul de căutare Google ne poate penaliza şi putem ajunge pe ultimele poziţii ale clasamentului.

Pentru multă lume este încă necunoscut acest fenomen care este numit pe engleză „over optimization penality”, pe româneşte putem să-l numim supraoptimizare.

Proprietarii paginilor web, dacă vor să procure noi vizitatori prin intermediul motoarelor de căutare, încearcă să-şi optimizeze pagina. Fie conştient, fie din neatenţie (sau din cauza lipsei cunoştinţelor) se întâmplă ca cineva să fie penalizat de către Google, pentru că robotul de căutare a observat că această persoană a încercat să trişeze.

Cel mai important pentru Google este ca cititorii lui să primească o listă de rezultate de calitate şi nu are interesul, ca paginile optimizate să avanseze în clasamente. În cursul optimizării paginii încercăm în mod artificial să dăm impresia unui site important şi acest lucru nu este pe placul motorului de căutare Google.

 

Când există dubiul penalizării?

Dubiul penalizării există dacă un site puternic optimizat se găseşte la poziţiile 300-400 sau şi mai jos în clasamente şi paginile care se găsesc în faţa lui sunt mult mai slăbuţe, sau nu sunt destul de relevante.

Atunci să trecem în revistă elementele cele mai des întâlnite, pentru care putem fi penalizaţi:

Cuvinte cheie supraaglomerate (Keywords stuffing)

Atunci vorbim despre aceasta, dacă pe pagină şi în tag-uri meta, folosim cuvintele cheie prea des, frecvenţa cuvintelor cheie este prea mare.

Texte mascate şi greu descifrabile

Este vorba despre texte care există pe pagină, dar nu sunt vizibiel pentru cititori. În acest mod arătăm altceva cititorilor şi altceva motoarelor de căutare. Putem fi penalizaţi deja şi pentru folosirea literelor prea mărunte sau care au culoare foarte asemănătoare culorii fundalului.

Portiţele (Doorway pages)

Portiţele sunt nişte pagini pe un site, care au fost înfiinţate direct pentru motoarele de căutare, acestea nici nu sunt vizibile pentru vizitatori şi se pot accesa numai prin linkuri ascunse.

Linkuri plătite

Motorului de căutare Google nu-i place dacă încercăm să mărim valoarea paginii noastre în mod artificial, de aceea încearcă să detecteze şi să puncteze cu o valoare mai mică linkurile plătite. Acest lucru este greu de realizat. Motorul de căutare Google încearcă să rezolve problema ţinând evidenţa paginilor care sunt specializate pe vânzarea backlinkurilor. Este interesant că există nişte colecţii de linkuri, unde numai contracost putem procura backlinkuri şi totuşi şi acestea sunt valoroase.

Redirecţionări

Folosirea unei tehnici care redirecţionează vizitatorul pe o pagină dedicată acestui scop, fără să fie redirecţionat şi robotul de căutare. În majoritatea cazurilor în care se foloseşte această tehnică, pagina de pornire de unde se face redirecţionarea, este o pagină frumoasă cu conţinut bogat, care nu e dedicată cititorului, ci numai robotului de căutare, astfel cititorul fiind redirecţionat pe altă pagină.

Aceasta este infracţiunea cea mai gravă care se poate face la adresa unui robot de căutare.

Recomandarea mea este să evităm orice situaţie care are ca urmare orice fel de penalizare. Sunt multe persoane care caută limita până unde pot merge fără penalizare, dar eu zic să nu ne jucăm cu focul, deoarece pe termen lung, numai munca cinstită ne poate aduce succesul. Poate că va dura luni întregi, dar măcar putem să dormim liniştiţi.

Ce putem face, dacă deja suntem penalizaţi?

Prima dată trebuie să căutăm cauza penalizării, după care trebuie să o eliminăm. După aceasta, trebuie solicitată reindexarea paginii noastre la motorul de căutare. Aceasta se numeşte în limba engleză „request reconsideration” despre care putem obţine informaţii suplimentare vizitând următorul link:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35843

Din păcate de multe ori am auzit despre cazuri similare, când o firmă şi-a schimbat pagina web şi webmasterii i-au promis că vor optimiza noua pagină în aşa fel încât vizitatorii nu vor observa nimic din aceasta, dar pentru motorul de căutare Google a intuit pagina optimizată. După aceea poate că a funcţionat treaba o bucată de vreme, dar după aceea pagina a dispărut din clasament, deoarece algoritmul motorului de căutare Google este în continuă finisare şi actualizare, iar o versiune nouă poate deja să depisteze trişările invizibile pentru vechea versiune. NU merită folosite aceste metode pentru că nu se ştie ce măsuri vor fi luate de către motorul de căutare Google, când depistează trişarea şi atunci ne poate penaliza, după care va fi greu să ajungem iarăşi în topul clasamentelor.

Concluzia este că în orice caz, dacă angajăm pe cineva să ne construiască o pagină web, trebuie să clarificăm încă de la început că va trebui să folosească numai metode legale în cursul construcţiei. Pe lângă aceasta, sunt anumite operaţii de optimizare care trebuie făcute de către proprietarul paginii(pentru că acestea se pot aplica numai la pagini web finalizate), când deja toate responsabilităţile sunt în mâna proprietarului.
„Cum să vă multiplicaţi numărul
vizitatorilor în câteva săptămâni?”
Curs de optimizare pentru motoarele de căutare în 5 postari.

Acest articol a fost publicat în BLOG și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s